Blogs d'interès

En aquest apartat us deixeré una llista de blogs relacionats amb la filosofia que us poden ser de gran interès i ajuda. Us en faré un tastet de cada un perquè pogeu veure quin és el que busqueu. Hi ha molts llocs a on ens podem informar sobre la filosofia i les seves branques, però ara que tothom està amb internet, intentem treuren profit. Us animo a fer-hi una ullada a cada un dells i a reflexionar!




BLOGS D'INTERÈS SOBRE L'ÉSSER HUMÀ


1- Reflexiones de un ser humano

Aquest és un blog, on hi bolca reflexions respecte accions i pensaments que té l'ésser humà. Amb refranys cançons, frases filosòfiques n'extreu unes reflexions que valen la pena llegir-les. No és un blog molt teòric de manera que no es fa pesat alhora de llegir-lo, es fa molt amè i realment dona a pensar. Si el que busques és un blog entretingut per poder tu treure'n les teves pròpies conclusions respecte els nostres pensaments (fent referència a l'ésser humà) aquest blog és fantàstic! 

Aquest és el link per accedir directament al blog i poder-lo gaudir: http://mnati.blogspot.com.es/



2- El cuerpo humano 


Aquest és un espai molt més teòric, a on ens explica tota la teoria respecte el cos humà. Per poder entendre la ment del cos humà hem de saber com funciona. És un blog realment interessant, a on hi tens apartats des de la cèl·lula humana, l'esquelet, els òrgans, els músculs... A on t'explica a fons totes les parts del cos que tu necessitis saber. No només això sino que també t'ensenya hàbits saludables per el cos, l'alimentació, la son... són coses que tot tenen a veure amb els òrgans que utilitzem dia a dia.


Aquí et deixo l'enllaç perquè pugis fer un cop d'ull al blog: http://elcuerpohumanoen.blogspot.com.es/
 



 


3- Blog de Eduard Punset 


Aquest és el blog de l'Eduard Punset, un blog on et parla de moltes accions humanes, entrevistes amb gent que es mou dins d'aquest àmbit... Hi ha un apartat molt interessant que es diu: Preguntale a Punset, on hi trobes preguntes molt humanes, són preguntes fetes per persones discapacitades, com per exemple una pregunta tan bàsica com: Todos los animales tienen cerebro? Los ricos son más felices? 
 
 Et parla també sobre els primats i la relació que tenim els humans amb els primats, les diferències que tenim, i perquè un primat no és capaç de desenvolupar-se igual que un humà. Et dona diferents punts de vista respecte l'ésser humà realment interessants i curioses de saber.

Enllaç al blog: http://www.eduardpunset.es/




















1-Filosofía para cavernícolas -http://filosofiacavernicolas.blogspot.com.es/

El primer bloc Filosofía para cavernícolas és un bloc de filosofía que parla de tots els temes que us pugin interesar, podem dir que engloba molts temes propers a nosaltres. Com ara l'estetica, l'art, la lògica, l'evolució, la justícia dins de l'escola...
El poso el primer perquè de tots els blogs és el que més m'agrada, és totalment comprensible, i molt interessant, no només això sino que t'incita a llegir i interesarte per més temes. 



2- El blog del filósofo -http://elblogdelfilosofo.blogspot.com.es/

El segon blog és completament diferent al primer, aquest ens parla més de la filosofia de l'home, del coneixement, de Déu, reflexiona sobre la religió amb la filosofia. També hi podem trobar història de la filosofía. També tracta sobre aristotèl, en la qual et posa un SlideShare que s'et farà més amè alhora de informar-te. Els temes principals del blog són: L'home, el coneixement, l'ètica, la política i Déu.
Aquest és un SlideShare que et resumeix tot el blog i la informació que conté.

                                 

3-El diario de un filósofo cotidiano -http://blog.nueva-acropolis.es/category/sofia/

Aquest blog, és un blog basat en preguntes i respostes. Està molt ben organitzat, de forma que no et perds, i tens temes molt extensos, tant cotidians com no. Temes molt propes a nosaltres i d'altre que no tan. També ens parla de com és la filosofía segons alguns autors importants. Aquest blog tracta temas com la filosofía cotidiana, la filosofía i la música, la filosofía i la ciència, la filosofía a internet, poemes filosòfics... És un blog que per als adolescents els hi serà fàcil alhora de fer treballs, i ho reflexiona d'una manera que crida l'atenció del public més jove. El contigut és bàsic, senzill i perfecte per treballar-ho.



4-Blog filosofia-http://www.filosoficamente.es/blog-filosofia-2/

Blog filosofia és un blog també de filosofía i ideas filosòfiques. És un dels blogs més recomenats. Parla sobre els temes claus de la filosofia dels filosòfs més importants que hauríem de conèixer. També et parlen de noticies actuals relacionades amb la filosofia, és un dels blogs més extensos. D'altra banda com a contra tenim que és una mica més complex que alguns altres, si et costa compendre la filosofia (que no és difícil) aquest blog potser no és el més indicat, però t'invito a que el visitis i fer-li una ullada, et sorprendras a tu mateix amb les teves pròpies reflexions!



BLOGS D'INTRES SOBRE LA ÈTICA I LA MORAL

1- El blog de ética- https://elenandro.wordpress.com/

Aquest blog és un blog que com bé diu el nom tracta de la ètica. Està destinat a persones adolescents. Té una manera d'explicar i d'exposar ideas i noticies molt amena, és molt interesant de llegir, i realment crec que si visites aquest blog cada setmana penja unes 5 noticies aproximadament. M'agrada molt el fet que hi predominin els videos i les imatges, ja que és una forma que les persones de 16-17 anys es parin a mirars-ho, i així provocar més interés o simplament ensenyar a persones a partir de video ja que a vegades quan veiem un text el passem de llarg i no ens crida l'atenció. 

El poso en primer lloc perquè de tots els blogs és el que m'ha agradat més, espero que feu una visita el blog, us serà de molta ajuda i realment interesant. Desperta la curiositat per apendre! 


Imatge del blog de la ética, comentada.


2- Blog de ética y filosofía-http://ethosytalante.blogspot.com.es/

El segon blog és completament diferent, no només ens parla de l'ètica sino de molts altres temes com la moral, la política i de religió. És un blog que abarca moltíssims temes d'interes per a tothom. Per fer treballs o buscar-ne informació aquest és el blog ideal, t'explica els conceptes i noticies amb moltíssima claretat, no només això sinò que també et mostra més blogs per visitar, videos, imatges i enllaços. És un blog més feixuc en quan a text i informació però realment després de llegir-lo aprèns moltíssimes coses. Absorvim cultura!





Aquest tercer blog és un blog creat per un grup d'estudiants. Si ets estudiant aquest blog t'interesarà, et parla sobretot de la teoria de la ètica també et fa una pizellada dels filòsofs més importants i la relació de la filosofia amb l'ètica. Realment és un blog molt entregtingut d'on pots treure molts conceptes que t'ajudaran no només per treballar sino per fer recerca tu mateix i saber-ne més. És un blog que és molt resumit de manera que se't fa més amè alhora de llegir-lo. El recomano a tots aquells estudiants!





Aquest no és ben bé un blog de ètica ni de política ni de filosofia. És una pàgina web de ajudes solidàries i dins d'aquesta pàgina web i trobem diferents blogs, un dells el blog d'humanitats. Dins d'aquest blog he trobat un apartat molt interessant que t'explica les diferències entre la ètica i la moral. Es basa molt amb l'ajuda humanitaria i et parla molt sobre l'home com a espècie, d'aquí el nom de blog de humanidades.

És un "blog" diferent però realment la ètica i la moral son conceptes que poden confondre i si certament pensem no seriem capaços de desciriure cada concepte o de identificar-ho. Simplament llegir i poder tenir criteri sobre el tema. 














Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada