Llibres a llegir

3r TRIMESTRE 

UNA CAMBRA PROPIA


Aquest és un llibre que no pot faltar d'una gran escriptora, Virginia Woolf, molt important dins del feminisme. Aquest llibre tracte sobre la intel·ligència intelectual i tots els entrebancs que patien les dones en la seva època que volien dedicar-se a escriure. Un llibre molt recomanable, on es pot veure el desenvolupament d'ella mateixa i amb pensaments i reflexions seves. 




EL CEREBRO FEMENINO


Aquest és un llibre molt interessant de Louann Brizendine, que parla del cervell femení. Louann és una doctora que ha realitzat molts estudis per averigurar com funciona aquest. És un llibre molt interessant ja que ens permet veure una opinió de com aquest cervell perceb el món. 



INTELIGENCIA EMOCIONAL EN EL TRABAJO


Un gran llibre que no ha de fallar dels dos grans líders en aquest camp, Cary Cherniss i Daniel Goleman, que explicant diferents punts de vista sobre la intel·ligència emocional dins del treball, donant moltes eines de treball personal a l'hora de millorar el a nivell individual i col·lectiu. 


LA MUJER HABITADA


"La mujer habitada" de Gioconda Belli és un gran llibre dins la literatura llationamericana. Tot i que a simple vista pot semblar un llibre més abiat polític, en el personatge es poden veure moltes característiques del que vindria a ser la intel·ligència emocional, i el coneixement d'un mateix. Un llibre que pot remoure moltes ments i entendre el coneixement propi des d'una perspectiva més alternativa. 

1r TRIMESTRE 

COMETAS EN EL CIELO



Aquesta és la portada d'un llibre que vaig llegir l'any passat i que al començar a parlar sobre els problemes de la realitat m'ha vingut al cap.  Cometas en el Cielo és una novela que dona un missatge sobre el realisme materialista ja que els que tenen el poder a la novela controlen la societat, com bé diu l'idea de marx. També, una altre  de le idees de Marx era que la literatura és una manera de entendre la cultura, i que la cultura pot ser afectada per la literatura, idea que es pot veure en la novela ja que descriu dues cultures diferents que al final no estan molt lluny de ser les dues irreals.
Aquest llibre és molt interessant ja que dona un missatge que es qüestiona la realitat de la manera de governar el món, dubten sobre la seva veracitat.


RHINOCEROS


Aquest és un llibre de teatre en el qual es critica el comunisme, el feixisme i el nazisme durant l'època de la segona guerra mundial. Uns dels temes de l'obra relacionat amb la filosofia és l'absurditat de creure que l'ésser humà ho sap tot, que hem assolit el màxim coneixement. És molt interessant veure com actuen els personatges a partir d'aquesta idea. 


1984


Mil nou-cents vuitanta-quatre de Geroge Orwell és un gran i mític llibre, que crec que ha d'estar inclós en la filosofia. Una històra sobre la rebelió del personatge principal, William Smith, contra una societat completament controlada governada per una tirania, la qual es podria anomenar una distopia. Però amb una mirada filosofica, arribes a un moment on et planteges que la seva rebelió realment és falsa. Tothom és completament igual, tothoms segueix les mateixes regles... 
En resum, un llibre que és molt recomenable llegir. 

EL PETIT PRINCEP



El Petit Princep és un llibre molt filosòfic que s'amaga sota l'aparença d'un conte per a nens. Aquest llibre per primer cop el vaig llegir de petita i no vaig anar gairé més enllà que dels dibuixos. Ara, al cap d'uns quants anys i d'haver-lo rellegit, el veig completament diferent. Ara he entés com el princep veu com a absurds alguns dels comportaments de les persones grans, i com et fa replantejar-te la vida d'adult. Un llibre molt recomenable ja que des de l'innocencia dels nens petits et qüestionen coses tant incorporades  que costen de veure i canviar. 


2n TRIMESTRE 

El segundo sexo



Aquest és un llibre d'una gran filòsofa, Simone de Beauvoir, on s'analitza la condició social de la dona en la nostra història, la situació del gènere i trenca amb els mites femenins per intentar buscar una autentica lliberació de la dona. Una obra que intenta abordar el significat de ser dona des d'una altre perspectiva, i on s'expressa que no es neix dona, sino que s'arriba a ser-ho. Un llibre molt recomenable i obra indispensable pel moviment feminista.

Sense ni cinc a París i Londres 



Sense ni cinc a París i Londres és el primer llibre que Eric Blair aconsegueix publicar sota el pseudònim de George Orwell. Aquest llibre tracta sobre l'intent de fugir de qualsevol forma de dominació de l'home sobre l'home, i intenta presentar la reacció d'un esperit sensible i compassiu davant la pobresa i la injustícia.



ARE PRISONS OBSOLETE? 




Aquesta és una obra d'Angela Davis, una activista afroamericana i professora de filosofia, que confronta i exposa com els drets humans es violen a les presons, en aquest cas dels Estats Units. Un obra que crítica la mancança d'ètica i moral cap a persones que, encara que puguin haver comés delictes, segueixen sent persones humanes. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada